Thread Rating:
  • 1 Vote(s) - 5 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Turkce mesh rigging hakkinda bilgi ariyorum
#1
Merhaba,
Forumdaki Turk arkadaslardan "Mesh rigging" konusunu bilenler varsa Turkce olarak bu baslik altinda, nasil yapildigi hakkinda bilgi vermelerini rica ediyorum. Forumda butun kaynaklar ingilizce oldugu icin tam olarak anlayamiyorum. Eminim bu konuyu ogrenmek isteyen diger Turk arkadaslara da cok faydali olacaktir Smile

P.S : I am kindly asking information about "Mesh Rigging" in Turkish language.
Reply
#2
çok uzun sürer nan bunu anlatması.
kısa yolunu anlatiim;
git google'dan "avatar.blend" dosyasını arat ve blender'da aç
bu zaten kendiliğinden riglenmiş hazır bir model
modeli seçip "select inverse" yap ve modeli/bedeni sil, yani karşında sadece rig kısmı kalsın.
sonra da istediğin kıyafeti o hazır rig'in üzerine oturt.

tabi yukardaki çok az insanın akıl edebildiği kısa yoldur.

ille de kendim rigliycem diyosan ozaman mesh kıyafeti blender'da aç
modeli seçip yukardan ADD - ARMATURE - SINGLE BONE de ve karşına uzun bi obje çıkıcak
onu çoğalta çoğalta bütün uvuzlarını kaplıycak şekilde çoğalt..
(bunlar sadece rigging'in temeli)

bunu yazarken bile sıkıldım nan. vardır elbet milyon tane video, bulursun.
anlayabildiğin kadarına göz at derim.
Reply
#3
Oncelikle bilgi verdigin icin tesekkur ve +rep Smile Ben PS CS6 yi cat pat kullanabiliyorum. Blender + Avastar ve Marvelous 3 u PC yukledim. PS biraz kullandigim icin menuleri acip kendimce kurcalamaya calistim ama elimde 1 tane bile Turkce kaynak yok. Ingilizcem sifir olmasa da zorlaniyorum videolardan ogrenmeye calisirken. Neyse, en azindan verdigin bilgilerle biraz daha ipucu edinmis oldum. Konunun anlatiminin ozellikle kolay olmadiginin farkindayim ama ingilizce o kadar cok kaynak var ki, Turkce hic olmamasi beni sasirtti acikcasi. Ya da ben bulamamis olabilirim ama bayagi bir arastirdigimi dusunuyorum. Eger internette Turkce olarak hazirlanmis mesh rigging hakkinda kaynak bulan arkadaslar da bu baslik altinda eklerse cok sevinirim.
Reply
#4
hey;
Demek türkte var burada.bende tüm konular hakkında yardımcı olabilirim.bu thread i aktif tutalım.flemenkçe ve ispanyolca şarkı dinlemekten sıkıldım.

ben biraz açıklamaya çalışayım jazjaz;
öncelikle blender yükleyeceksin sonra forumda blender a uygun avastar programını indireceksin.bu program zip dosyası bunu blenderda user preferences ten addaons tan zipli olarak seçip yukle dıyeceksın ve save user settings.deyip kapatacaksın.ikinci eklenti blender için oda slav.onuda forumdan bul ve zipli dosyayı acıp slav dostyasını program files içindeki blender içinde 2.66 veya 2.70 klasörünün içinde yer alan addons klasörünü bulup atacaksın.şimdi blender hazır.avastar sana standart erkek ve bayan shape ini sunmus olacak.darkstorm ile obj. olarak kayıt ettiğin kıyafeti add import ile ekleyeceksin.ikinci olarak ta avastar shape i gerekli bunun için blenderda sekmeler var altta kucuk kutucuklar resim ekleyeceğim. o sekmeyede avastar shape i ekleyeceksin.sonra iki sekmeyi shift tuşu ile seçip aynı anda hem avatarı hemde kıyafeti göreceksin.sonra kıyafete tıklayıp alt ise alta üst ise üst kısıma yükleyeceksin.yalnız önemli nokta avastar hazır bir shape sunar ,her beden için ayrı kıyafet olduğuna göre ayrı ayrıda shape lazım bunun içinde sana vereceğim linkten sl standart male ve female shape lerini indir.onları pc ye xml olarak atman gerek.gene darkstorm ile.

[To see links please register here]

bundan sonrasını adım adım anlatırım şimdilik bu kadarını pc de oluştur yada geldiğin noktayı bana yaz buradan devam edelim.
[Image: 258zf9x.png]

ayrıca
benim bilgi edindiğim linkleride vereyim.youtube dan.adım adım aynı şeyleri yap video ile

[To see links please register here]

[To see links please register here]

[To see links please register here]

[To see links please register here]

[To see links please register here]


marketten link verdiğim yerden indirdiğin standart shape leri tek tek giy ve tamamı ile kıyafetsiz ol shoe base falan olmasın.sonra geliştirici menüsünden pc ye xml olarak kaydet onunda resmini ekliyorum;
sl klasoru veya darkstorm kullanıyorsan tercihimdir istediğin yere uygun şekilde isimlendireceğin klasörün içine bedeb beden kayıt et.

[Image: 555xdc.png]
[Image: 2zo9mzb.png]
[Image: 33v2bdg.gif]
Reply
#5
thunder anlattığın hazır rigged model female.ve kıyafet ölçülerinde sorun çıkar ,mesela kot arkada boşluk olur on tarafta shape in içine girebilir.
obj. dosyası olarak pc ye kaydettiği kıyafetleri uygun bedene uygun shape ile tam anlamı ile rigleyebilir. bunun içinde avastarı ilk sekmeye ekledikten sonra avatarı bas kısmından komple sececek ve sağ tarafta kı kutudan load shape kısmına tıklayacak ve sl den xml olarak aktarmıs oldugumuz standart male ve female shapelerin bedenlerine görede rigleyecek.
[Image: 33v2bdg.gif]
Reply
#6
Bu kadar ayrintili cevap yazdigin icin sana da coook tesekkur ederim Muratti. Love Cevabini henuz okudum ve dediklerini uygulamaya calisacagim. Takildigim noktalari bu baslikta yazarim. Senin de dedigin gibi, balik yemeyi degil balik tutmayi ogreten birilerinin olmasi harika Smile
Reply
#7
nerede takılırsan paylaş adım adım gerekirse anlatırım.
[Image: 33v2bdg.gif]
Reply




Users browsing this thread: 1 Guest(s)